15 בדצמבר 2009

שינויים




אני אוהבת שינויים.
יש משהו מרגש, חדשני ומאתגר בעיני כשעושים שינוי. אני יודעת שיש אנשים הפוחדים לעשות שינויים בחיים ואוהבים את השגרה היציבה, הידועה והבטוחה עבורם. לדעתי, הם מפסידים המון ומונעים מעצמם התנסויות חדשות והנאות, ובתוך כך הם גם לא ממצים את כל הפוטנציאל הגלום בתוכם (כי למעשה, הם לא מאפשרים לו לצאת במלוא הדרו לעולם...). ואם באופנה עסקינן, אתוודה בפניכם כי בשנתיים האחרונות עברו עליי שני שינויים יזומים מהותיים בתחום זה.
קודם כל, שיניתי את עיצוב השיער שלי. שנים שהייתי בתספורת קרה אותה תיחזקתי מידי חודש אצל הספר השכונתי במקום מגוריי. לפני כשנה, הלכתי לראשונה למעצב שיער מדהים בעפולה (כן,כן, גם שם קורים דברים מדהימים, לא רק בת"א..), על פי המלצתה של אחותי, שמסתפרת אצלו קבוע. המעבר מספר למעצב שיער אינו רק עניין סמנטי, הוא בהחלט עניין מהותי בעיני. עיצוב שיער כולל יותר מסתם לגזור שערות ע"פ חוקיות מסויימת, זאת אומנות לשמה. לפני שהלכתי אליו, חשבתי לעצמי, מה כבר אפשר לעשות עם שיער קצר כמו שלי, ועוד המכוסה בכיסוי ראש... אבל החלטתי לקחת צ'אנס ולבחון את העניין (כי אני בעד שינויים- זוכרים?). ואכן, מעצב השיער, אבי מזלטרים, הציע לי ללכת על תספורת שזכתה בזמנה לכינוי 'ויקטוריה בקהאם', ואני הסכמתי (אהבתי את התספורת, ממש לא מתוך הזדהות לויקטוריה עצמה). מקסימום, אמרתי לעצמי, אני אכסה את השיער טוב יותר אם זה לא יצליח. אבל זה הצליח, ובגדול! אם אני אגיד לכם שאני מרגישה שחיי השתנו מאז התספורת החדשה, חלקכם וודאי תחשבו שהשתגעתי. אבל זו האמת. אני מרגישה שהתספורת שינתה לי את כל הלוק, הצעירה אותי (מלשון צעירות) בעשר שנים לפחות ובזכותה הרחבתי את רפרטואר כיסויי הראש שלי מכובעים למטפחות אופנתיות ולסרטי שיער מדליקים. מה עוד, שאני גורפת עליה מחמאות בכל מקום שאני הולכת, וכמובן שנהנית לפרסם את אבי מזלטרים, מעצב השיער שלי, בכל הזדמנות (כמו עכשיו למשל..). אני טוענת שהמראה שלנו, מהווה את תעודת הזהות הראשונה שאנו מציגים. וזה לא סוד, שמראה טוב, תורם לדימוי עצמי חיובי ולתחושת ביטחון גבוהה יותר. וכשאנו בטוחות בעצמנו, אנחנו יכולות לכבוש כל יעד שנרצה...
השינוי השני קשור לסגנון הלבוש שלי. בעקבות קורס להכשרת סטייליסטים שלמדתי בשנקר, באמצעותו צללתי לעומקו של עולם האופנה, עברתי מסגנון שמרני ומסודר לסגנון יותר אקלקטי. בעבר, דאגתי תמיד שהכל באאוטפיט שלי יהיה מתאים בדיוק בצבעים (החצאית לחולצה, החגורה לנעליים וכו') ברמה מוקפדת, לטעמי היום - מוקפדת מידי. עברתי להתלבש ב-3 צבעים במקום ב-2 (על כך ארחיב בפוסט אחר) והתחלתי ללבוש גם בגדי וינטג'. את עניין הוינטג' אני לגמרי חייבת לסבתא שושנה, שציידה אותי בגרדרובה מכובדת ביותר, ונתנה לי את מיטב בגדיה שנשמרו היטב בארונות רוויי נפטלין (ראה פוסט ראשון שלי "ניחוח של נפטלין"). ואפרופו שינויים- כמעט כל בגדי הוינטג' שקיבלתי ממנה עברו שידרוגים בעיצובי אצל התופרת, ובעצם הפכו לניו וינטג'. בכל פעם שאני לובשת אחד מהבגדים שלה, אני זוכה להתפעלות והתלהבות מכל עבר, מצד אלה המכירים את הסבתא המרשימה, אבל גם מצד השמרנים, שקונים רק בחנויות המותגים הידועים, ועדיין לא נפתחו לסגנונות חדשים... לדעתי, שילוב של בגד וינטג'י עם בגד חדש יוצר מראה ייחודי ומעניין, לפעמים אפילו יותר משמלת מותג שנקנתה במיטב כספנו. שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד מותגים ישראליים ואחרים, מחכה בשקיקה לסיילים בסופי עונה כדי לערוך רכישות שוות וכמו כולם, נהנית ממתנות שאני מקבלת מהמטיילים בחו"ל (במיוחד אם כתוב על הטיקט: H&M...). העניין הוא שאני בעד הכל, מכל וכל! לא להיצמד לסגנון אחד ולמותג אחד. לשלב, לשנות ולהמציא סגנונות בכל פעם מחדש. כבר הזכרתי עד כמה אני אוהבת שינויים??!











שמלה ותיק: וינטג' (מסבתא), חגורה: פוקס, כובע: LEMON, מטפחת: שוק רמלה, גרביון: גולדן ליידי, מגפיים: TOGO (חורף שעבר).

תודה לאושרת קרן על הצילומים ולאבי מזלטרים על עיצוב השיער! חנוכה שמח לכולם!

13 תגובות:

  1. הי לירז!
    אהבתי לקרוא על חשיבות השינויים - ובכלל כיף לראות את הבלוג שלך!
    תמשיכי לכתוב - אני אמשיך לקרוא :-)
    אוהבת
    לטי

    השבמחק
  2. לטי יקרה,
    תודה על המחמאה, אנישמחה שאהבת את הפוסט על השינויים. אשמח מאוד אם תמשיכי לעקוב ולקרוא. נשיקות לבנות.

    השבמחק
  3. היי לירז! איזה תמונות מדהימות והדברים שכתבת טובים לכל תחום בחיים ומהווים השראה לכולנו.
    אוהבת,
    חנה.

    השבמחק
  4. היי!
    קודם כל תתחדשי, גם על הבלוג וגם על התספורת המחמיאה ביותר!
    בהצלחה. מוזמנת לבקר (-:

    השבמחק
  5. חנה יקירתי- תודה רבה! אוהבת בחזרה!
    חן- תודה. לא הבנתי לאן אני מוזמנת לבקר...

    השבמחק
  6. ללירז היקרה!
    הבלוג שלך פשוט מ ד ה י ם!!!!
    יש בו עומק תוכן וסגנון משובח.שילוב מנצח.
    אני אשמח אם תמשיכי להעשיר אותו עוד ועוד כי זו התחושה שהוא משאיר "טעם של עוד"....
    ממני המעריצה אותך על היכולת לעשות שינויים
    שלומית

    השבמחק
  7. שלומית- תודה על הפירגון!! אני מאוד שמחה שאהבת, ועוד יותר שמחה שהצלחתי להעביר את המסר שרציתי. לשלב בין אופנה, סגנון ותוכן. אני בהחלט מתכוונת להעשיר אותו, ויש לי עוד הרבה רעיונות. אשמח אם תמשיכי לעקוב..

    השבמחק
  8. השמלה הזאת מהממת! כבר לא עושים כאלה היום...

    השבמחק
  9. הי נינה, תודה וברוכה הבאה לבלוג שלי. מסכימה איתך לגבי השמלה..בכלל, הדברים של פעם יותר ייחודיים בעיניי עם אמירה אישית יותר, ולא מסחריים כמו של היום. אשמח אם תמשיכי לבקר.

    השבמחק
  10. סוף סוף בלוג שאפשר להבין מי הבן אדם שעומד מאחוריו.הגישה, הצורה, המילים והביטויים מעוררים השראה וכיף לא פחות מההופעה עצמה. שיהיה לך שבוע מקסים ספוג בהשראה אין סופית.......

    השבמחק
  11. חשוב שתדעי הבלוג שלך בדף הבית שלי, זה מרענן לראות שינויים... רשמת פה משהו לגבי צבעים אם תוכלי להרחיב על הנושא אני אשמח מאוד
    תודה תמשיכי לרתק אותי עם הגיגייך

    השבמחק
  12. מירי- וואהו..תודה רבה! גם לך!
    אנונימי- לכבוד הוא לי! לגבי הלבוש ב-3 צבעים, אני ארחיב בפוסט מיוחד בהמשך, מבטיחה.

    השבמחק
  13. אני ממש אוהבת את הסגנון לבוש הצרפתי \ אירופאי שהבאת בתמונות פה. אני בדר"כ מתלבשת ב 5 צבעים, או יותר נכון, כמה שיותר - יותר טוב. אולי כדאי שאני גם אאמץ לעצמי סגנון אופנה יותר ממוקד. תודה לירז על הטיפים.

    השבמחק