5 ביוני 2010

נבוקו במצדה




השבוע הייתי באופרה המדוברת נבוקו במצדה. אתר המצדה הוא הטבעי ביותר להעלאת האופרה "נבוקו", האופרה המספרת את סיפור חורבן ירושלים בידי חילות נבוכדנצר ואת סיפור גלות בבל. מצדה היא סמל ומופת בן 2000 שנים למאבק על חירות. האתר הוכרז על ידי אונסקו (ארגון החינוך והתרבות של האו"ם) כאחד מאתרי המורשת הבינלאומיים. במהלך כל ההופעה, הר המצדה הואר באורות בצבעים שונים בהתאם לתוכן העלילה, והיווה ממש חלק ממנה.

אין בפי מספיק מילים לתאר את החוויה העצומה שחוויתי שם, הרגשתי פשוט בעולם אחר. זה התחיל בנסיעה הארוכה, שהחלה בשעה 17:00 באוטובוסים מאורגנים מרידינג בת"א, הגעה ב-21:00  למצדה לאחר עצירה לקפה בארומה באמצע הדרך, ההופעה עצמה שארכה 3 שעות (עד 1:00), הנסיעה בחזרה הביתה ושינה של שעתיים עד שקמתי לעבודה (נכנסתי למיטה ב-5:00 לפנות בוקר). חשבתי שלא אצליח לתפקד באותו היום בעבודה, אבל מסתבר שגופי הוטען באנרגיות מטורפות באופרה שנשארו אפילו גם כמה ימים אחרי. ההפקה הייתה יוצאת דופן. עובדי ההפקה בנו כמעט עיר שלימה בסגנון רומאי באמצא המדבר, פינות קפה עתיקות, פינות ישיבה מפוארות, שירותים מושקעים  והציבו שחקנים לבושים בבגדי רומאים שהסתובבו בין ההמון. ההופעה הייתה מדהימה ועוצמתית, במה ענקית, זמרים מופלאים ותזמורת משובחת בניצוחו של דניאל אורן. מזג האוויר היה חמים עם משבי רוח קלים שהנעימו את ההופעה.
וכעת לפינת האופנה- הרוב המוחלט של האורחים לבש ג'ינס, טי שירט ונעלי ספורט(!!??), מידי פעם בצבצה לה אישה בשמלת ערב קלילה וסנדלי עקב. אני החלטתי להתלבש כראוי למופע אופרה מכובד. מדבר או לא מדבר, זה לא ממש משנה, צריך להשקיע! בהתחלה הרגשתי קצת מוזר ושונה לאור ההמון, אבל לאט לאט התרגלתי למבטים, ואפילו גם קצת נהנתי (אולי חשבו שאני חלק מהקאסט?).
אתם מוזמנים לקרוא את הביקורות הנפלאות, וכבר להתכונן לאירוע הבא במצדה בשנה הבאה (אאידה במצדה).
שיהיה לכולם שבוע נפלא!



 עם בעלי היקר.. 




עם חנה האהובה....

 ועם דליה המקסימה...



אלה הנעליים הכי "נוחות" שמצאתי להלך בהם במדבר...



באחת מפינות הישיבה הקסומות...






מחכים בתור להיכנס לאמפי...

 
תראו כמה שחקנים ואיזו עוצמה...




אני לובשת: חולצת תחרה- מלפני שנים (לא זוכרת..), חצאית- ג'אמפ (משגית), נעליים- אלדו, שרשראות- טופ טן, חגורה- זארה, תיק- מתנה ממירי ששיחקה באופרה (היית מהממת!!).
מתנצלת על האיכות הגרועה של התמונות, זה בכל זאת מדבר...

11 תגובות:

  1. חיכיתי לפוסט שלך על נבוקו!
    ההורים שלי היו, נהנו פלאיםD-: רק שהתלוננו רבות על סידורי הישיבה הלא נוחים בעליל
    בכל מקרה - כל הכבוד שלא נכנעת למדבר והתלבשת כראוי לאופרה !

    אני שנה הבאה לא אחמיץ את אאידה!

    השבמחק
  2. היי לירז, ציפיתי בכיליון עיניים לפוסט מנבוקו. הצלחת להעביר את האווירה בכתיבה ובצילומים, זו היתה החוויה של הלייף. ונעבור לסטייל - את אייקון בצירופים ובטוויסטים. האאוטפיט בכללותו שידר שנות השלושים, עם נעלי הצרלסטון וחצאית השכבות, אך הטופ היה יותר עכשווי - כך שהמראה הכללי - זה "נבוקו בשנות האלפיים", כשאנו דורכים על "אבנים בנות אלפיים". תודה על הכל. חנה האוהבת.

    השבמחק
  3. את נראית נהדר, ויותר חשוב: היית בנבוקו!!! כמה רציתי ובסוף לא יצא :( ספרי קצת על האיוונט עצמו! נשיקות }{

    השבמחק
  4. חחח מזכירה לי את סקס והעיר הגדולה החדש שכל הראיונות סביבו עסקו בשעלה של איך זה להלך בסטילטו במדבר.
    נשמע מדהים ומרשים.! שמחה שנהנת ככה..

    השבמחק
  5. את נראית כל כך מושקעת, כל כך מוקפדת, הופעה ממש אלגנטית ומוצלחת! אני לא מבינה איך אנשים באים לאופרה עם ג'ינס וטי שירט??? על אף שמעולם לא הייתי באופרה, סביר להניח שהייתי מתלבשת אלגנטי, בדיוק כמוך!

    השבמחק
  6. היי לירז
    מדבר או לא מדבר, לירז תמיד טיפ-טופ (גם בארוחת ערב שבת כשכולנו בטרנינג...)
    אני לא חובבת אופרות, יכול להיות שבגלל שלא נחשפתי אליהם בגיל המתאים, אבל התיאורים שלכם מרתקים והשילוב של תעלולי הפירוטכניקה במדבר מעל ההר האדיר הזה עם כל מה שהוא מסמל - נראים לי חוויה עוצמתית במיוחד. אל תדאגי, לא התלהבתי עד כדי ללכת ל"אאידה" (אחרת מי ישמור על הילדים?...)
    אוהבת, ירדנה

    השבמחק
  7. רק את מסוגלת ללכת במדבר בנעלי עקב וחצאית קומות,לא פלא שמבטים הופנו אלייך...סחטיין על ההופעה ,שמחה שנעשה שימוש בחצאית.

    השבמחק
  8. חן- ברוכה השבה... הכיסאות אכן לא היו כ"כ נוחים וזה הורגש בעיקר במערכה השנייה לאחר שעה וחצי של ישיבה, אבל זה בהחלט בטל בשישים לאור כל החוויה עצמה...תבדקי מתי מתחילים למכור כרטיסים לאאידה כי בשנה שעברה הם נמכרו שנה מראש (כולם!).
    חנהל'ה- זו הייתה ללא ספק חוויה של הלייף! כיף לי להיות איתך בכל הרגעים המרגשים והמדהימים הללו, כן ירבו!! I WILL DRINK FOR THAT...
    לגבי הסטייל, הניתוח שלך מעניין, אך גם ניתן לראות באאוטפיט מראה גוטי (שחור ותחרה) עכשווי(שילוב חגורת ניטים), החביב עליי לאחרונה. בכל מקרה אני בעד מיקס אנד מאצ'.
    נעלולה- תודה מותק! יש עוד המון מה לספר אבל הפוסט יצא ארוך גם כך ולא רציתי להלאות בפרטים...
    מיכלושלה- עוד לא ראיתי את הסרט, אני מחכה שהבאזז ירגע קצת.. אבל זו באמת משימה לא פשוטה לשים פאשיוניסטיות במדבר...
    מרינה- תודה רבה! גם אני לא הבנתי את העניין. בחו"ל לדעתי זה לא היה קורה, לאנשים שם יש יותר מודעות ללבוש ולהתאמתו לארוע. בכל אופן, כדאי לך לנסות אופרה פעם, זה מדהים.
    ירדנה- חמותי היקרה, בלעדייך זה לא היה קורה. לולא שמרת על הנסיכים שלי עד אור הבוקר, לא הייתי יכולה ללכת, אלפי תודות והערכה גדולה!!! בקשר לאאידה, עוד נדבר...אוהבת המון!!
    שגית- אחלה חצאית, תודה!! את יודעת שאני לא חובבת חצאיות ארוכות, אבל בזאת יש משהו מלכותי ומיוחד שכבש אותי, ואני מאוהבת בה. אני מקווה שלא תרצי אותה בחזרה..

    השבמחק
  9. איזה הופעה מעלפת

    מהכרותי איתך היה צפוי שתדפקי הופעה לנבוקו
    תמיד בולטת בצורה חיובית
    אהבתי מאוד את החצאית עם החולצה
    את שוב הוכחה שניתן ללבוש שחור ולא להיראות משעממים
    תמשיכי להשפיע עלינו לטובה

    השבמחק
  10. לירזי!
    טוב שהתלבשת כמו שצריך , כך לפחות היה על מה להסתכל (לטעמי פשוט ולא מכובד להגיע בגי'נס וחולצה.
    ההופעה מרשימה מאוד בעיניי. נשיקות תהילה.

    השבמחק
  11. יפית יקירתי-תודה! כנראה שגם את משפיעה עליי, ולא רק אני עלייך. משום מה יוצא לי ללבוש יותר שחור בזמן האחרון, ועוד אחרי שהצהרתי שאני מעדיפה להתלבש בצבעים. "משעממים"?- אין אצלי חיה כזאת...
    תהילה- סחתן על האדיקות בתגובות לאחרונה...תודה על המחמאות, נשיקות בחזרה..

    השבמחק