21 בינואר 2010

באופרה של חנוך לוין- הילד חולם




ביום שני האחרון הייתי בפרימיירה של האופרה הישראלית, "הילד חולם" של חנוך לוין. הארוע היה נוצץ במיוחד ממספר סיבות. ראשית מדובר בפתיחת עונת האופרה של 2010, שנית- האופרה שנבחרה לפתיחה הינה מתוצרת הארץ, בעברית, של המחזאי חנוך לוין, ולבסוף- האופרה הישראלית חוגגת השנה 25 שנה להיווסדה. בארוע נכחו אנשים מכובדים וחשובים מאגודת ידידי האופרה, סלבריטאי ארצנו חובבי התרבות וצלמים, הרבה צלמים!. יין, תותים ושוקולד חולקו למוזמנים בחינם והאווירה הייתה חגיגית ביותר.
האופרה עצמה מספרת על מסע של חיים ומוות בעולם שהוא לא טבעי, עולם בו ילדים מתים. מתוך הטקסטים של חנוך לוין מורגשים כעס וכאב בעמדו בפני התופעה הזו בעולמנו. במסע החיים שנראה על הבמה, כל הזמן מנסים להפריד בין האם לילד שלה, כמו במין סיוט. הם רוצים להשאר ביחד, אבל זה כמעט בלתי אפשרי, מסיבות שונות, ובכל פעם הם נאלצים לשלם מחיר כבד. במערכה האחרונה, האם מובילה את בנה המת לחלל גדול בו נראים ילדים מתים תלויים על חבלים מהתקרה, והמחכים לילד הנוסף שישלים את המכסה עד לבואו של המשיח.
אני מתנצלת אם גרמתי לכם לתחושות קשות. גם לי היה קשה לצפות באופרה הזו (כבר ראיתי הרבה אחרות..) ויצאתי ממנה עם רגשות מעורבים. חנוך לוין ידוע כאמן המצביע על אותם הדברים שלא נוח לנו להסתכל עליהם, אותם דברים שאנחנו בוחרים להדחיק. לאור כך, היחס כלפי יצירותיו יכול לנוע בין רתיעה גמורה, לבין הערכה גדולה לסוג זה של אומנות.
במעבר חד, אך מתבקש, אספר לכם שלבשתי שמלת מחוך באורך מקסי בצבע שחור עם פרחים חומים וזהובים, היישר מארונה של (מנחשים כבר?)...... סבתא שושנה! השמלה הזו בת 36 שנה (יותר גדולה ממני..), ויופיה, לטעמי, רק השתבח עם השנים. במקור היא הייתה עם שרוולים ארוכים וסגורה מאוד בצוואר, אך עברה שדרוג על ידי לגזרת מחוך. כשחשבתי מה ללבוש לאופרה הזו, לא היה לי ספק שהיא המתאימה ביותר. לדעתי היא מתאימה לנשפים, ומבחינתי הארוע הזה, היה הכי קרוב לנשף שאי פעם אלך....  אפילו זכיתי להופיע איתה בעיתון הארץ במדור גלריה אופנה שסיקרו את הארוע הנוצץ. צרפתי לכם עוד כמה תמונות מהערב המדהים שחווויתי.
שיהיה לכולם שבוע מקסים!




חגורה: רנואר, קלאץ: מתנה מהסופר פארם, חולצה: טאג וומן, נעליים: אלדו.



שימו לב לשובל המסתרך לו על המדרגות...


בסיום האופרה בחניה, עייפה אך מרוצה...



תודה לאושרת על הצילומים!

ולסיום צרפתי תמונות של חברתי האהובה מירי (בירוק) וגיסתי היקרה אושרת (בכחול) שהיו איתי באופרה.


10 תגובות:

  1. היי לירז
    מהמם!! השמלה הזו היא ההוכחה שאין חדש תחת השמש ואנו חיים במעגלים, גם לגבי האופנה.
    את השמלה הזו קנתה אמא שלי לרגל נישואי הבן, אחי, שהיום הוא קרוב ל-60בתמונות אי אפשר לזהות את סוג הבד המיוחד: משיי, מבריק ונ"נשפך" יפה.
    כל הכבוד לשידרוג! הבעייה היא רק שמרוב שיש לה נוכחות אי אפשר ללבוש אותה הרבה.
    לירז, אני מציעה שתכניסי תמונה של אמא בשמלה הזו, להשוואה.
    אוהבת,
    חמותך, ירדנה

    השבמחק
  2. איזו תגובה ראשונה לעניין! "אוהבת, חמותך, ירדנה".
    (-: ממש נחמד לקרוא. אני אשמח לראות גם את השמלה המקורית כפי שחמותך ציינה.
    יותר מנחמד, זה העובדה שאנשים צעירים הולכים לאופרה. השמלה באמת נראית מיוחדת מאוד ואני בטוחה שהתמונה עושה לה עוול. גם התמונות של חברותייך נהדרות!
    סוף סוף משהו מעניין יותר מפוסטים רבים (לא שלך) שלא מסתכמים ב"יצאתי להסתובב היום לבושה בג'ינס משוק הפשפשים, ז'קט יד 2, נעליים יד 2, שרשרת וינטג' מקסטרו" (-:

    השבמחק
  3. הי לירז
    כמו תמיד תענוג להסתכל עליך
    ולקרוא את הבלוגים שלך שתמיד נותנים השראה
    השינוי שעשית לבגד מדהים...
    את נראית סוף
    כל הכבוד תמשיכי להראות לנו איך אפשר לעשות את זה
    בצורה הנכונה ביותר

    השבמחק
  4. יקירה, את נראית נפלא! השמלה הולמת אותך :)

    השבמחק
  5. הי לירז! כמה נחמד, לא ידעתי שאת עו"ס.. גם אני. וגם בת 34 וגם אוהבת אופרה :)
    אז קודם כל רציתי להגיד לך שיש לך בלוג מאד מעניין וייחודי - אני עוקבת אחריו מתחילתו. נהניתי לקרוא את הפוסט, האוטפיט שלך מהמם - ראיתי את התמונות מ"הארץ" ולדעתי הלא משוחדת, את נראית הרבה יותר מעניין (וגם מתאים לאירוע) מגברת בחליפה האדומה למרות היותה לבושה ומאובזרת במותגי מעצבים מחו"ל. תמשיכי ככה!

    השבמחק
  6. כל כך יפה לשמוע שהולכים לאופרה כמו בחו"ל

    השבמחק
  7. ירדנה- חמותי היקרה. תודה! אכן האופנה סובבת במעגלים, והדברים הישנים הופכים ליותר ייחודיים ונוסטלגים. מסכימה איתך לגבי השמלה, אני כנראה לא אוכל ללבוש אותה שוב בגלל נוכחותה, וגם בגלל שצולמתי בעיתון.. אולי אני אשנה אותה שוב?!
    חן- חמותי אכן אישה מדהימה ומפרגנת מאוד...תודה על הפרגון לתמונות וגם לפוסט. גם אני, כמוך, אוהבת שיש ערך מוסף לפוסטים מלבד הצגת האאוטפיט לפרטי פרטים, ואני משתדלת שגם שלי יכתבו כך. שמחה שאהבת.
    יפית- אהובתי, תודה, תודה! כיף לקרוא תמיד את תגובותייך המפרגנות.
    טושיק- ברוכה הבאה!! ותודה רבה!
    אנונימית- תודה על התגובה! זה באמת נחמד שיש לנו דברים משותפים.. שמחתי לקרוא שאת עוקבת אחרי הבלוג ונהנית ממנו. בקשר לחליפה האדומה- גם לדעתי, היא לא מתאימה לארוע ואפילו די פשוטה. כנראה שהמותג סינוור גם את המצלמות..
    דנה- האם הם נהנו מהאופרה?
    שני לוי- ברוכה הבאה! אכן כן. אני חולמת לראות אופרה גם בחו"ל, ממה ששמעתי- זה מדהים ביותר...

    השבמחק
  8. היי לירז יקירתי ,
    נהנית במידה שווה גם מסגנון הכתיבה !
    איזה איזון מרשים של יפה ואופה (:
    דוגמא ומופת לאשת חייל .
    באהבה ובהערכה ,
    עידית גורן .

    השבמחק
  9. לירזי את מדהימה,
    נכנסתי בעקבות המייל שלך שיש חומר חדש בבלוג, ומצאתי מס' מאמרים שלא קראתי, אז ישבתי עכשיו איזו חצי שעה וקראתי הכל בשקיקה... את מדהימה !
    השמלה של סבתא שושנה מנצחת בגדול, אהבתי אהבתי אהבתי!
    אהבתי גם את השמלה של חברתם - מירי - שיק שיק ועוד קצת שיק !
    נשיקות, תמשיכי לשלוח לי עדכונים,
    מחכה בשקיקה לעוד
    שיר

    השבמחק