31 בינואר 2010

כי האדם עץ השדה


קודם כל רציתי לאחל לכולם חג ט"ו בשבט שמח! חג מקסים בו האילנות, כידוע, מתחילים את פריחתם, לאחר שהעמיקו את שורשיהם באדמה לאורך תקופת החורף. בכלל, אני חושבת שהחג הזה נותן לנו הזדמנות להתחבר לשורשים ולטבע היפיפה שמקיף אותנו. כאנשים עסוקים, החיים בסביבה דינמית וסוערת, לא תמיד אנחנו יכולים לעשות פסק זמן ולהתבונן בנפלאות הטבע אשר בסביבתנו, אך יעידו "העסוקים", שאני בתוכם, שכאשר מזדמן לנו לעשות כן, ההרגשה היא נפלאה ומלאת חיות. הטבע כולל בתוכו צבעים, מרקמים, ריחות, חיים ושלווה אדירה, שאין לה תחליף. גם תחום האופנה ניזון מנפלאות הטבע, ובייחוד מצבעיו המרהיבים. לפני שאסביר איך זה קורה, אשאל אתכם שאלה- חשבתם פעם מי ואיך מחליטים עבורנו איזה צבע נלבש בכל עונה? האם זה יהיה סגול, אפור או דווקא צהוב? איך לכל המעצבים יש קולקציות בצבעי העונה השולטים, האם הם מתאמים אחד עם השני? גם אני שאלתי את עצמי את כל השאלות הללו, עד שקיבלתי תשובות בלימודיי בשנקר (בקורס להכשרת סטייליסטים באופנה). מסתבר, שיש גוף שנקרא International Colour Authority, או ICA, שחברים בו מעצבים, אנשי פרסום ופסיכולוגים, אנשים מתחומים רבים שבודקים את הלך הרוח הקולקטיבי וחושבים יחד מה יהיו צבעי העונה בעוד, נאמר, שלוש שנים. ואיך הם עושים זאת? הם מסתובבים ברחבי העולם ושואבים השראות ורשמים שמשפיעים עליהם במיוחד, גם מהטבע עצמו. לאחר תקופה מוקצבת מראש, הם נפגשים יחד ל"סיעור מוחין" ומדברים על הצבעים שהרשימו אותם במיוחד. הצבעים שנבחרים לבסוף, הם אותם אלה שהוצעו ע"י רוב החברים. מעבר לזה מתקיימות תערוכות מקצועיות שונות שמושפעות מה-ICA ומכתיבות את הטעם ליצרנים, הממהרים לתרגם אותם לקולקציות אישיות. אחד המעצבים החברים ב-ICA הוא בראם וויילר, המשמש כמרצה בשנקר. באחד השיעורים שהעביר לי, הוא הראה תמונות מרהיבות שצילם במהלך שיטוטיו בעולם, ושנתנו לו השראה לגבי הצבעים שבחר. מגניב, לא?
ואני אומרת, אם הם יכולים לשאוב השראה מהטבע, אז גם אני. הפעם החלטתי לשלב באאוטפיט את הצבעים חום וירוק, ממש כמו בעצים, שהרי האדם נמשל לעץ השדה... בחרתי להצטלם ליד פסל הגמל היפיפה שעשוי מחומרים טבעיים. שיהיה לכולנו שבוע ירוק ומקסים!






שמלה: יד שנייה (קיבלתי מחברה), סריג: מנגו, חגורה: 24/7, קלאץ: טופ טן, מגפיים: חנות בהרצל, נתניה, צמידים: שוק רמלה.

תודה לעודד על הצילומים!!

11 תגובות:

  1. יקירתי מאוד אהבתי. אני זוכרת שהראת לי את השמלה הזאת ואני כרגיל מאוד אהבתי. אך כרגיל לא עלה בדעתי ששילוב של ירוק עם חגורה עבה וחומה יקפיץ את השמלה לשחקים.
    את משתבחת משבוע לשבוע, כיף לראות ולהבין את ההשראה שלך.
    אני אישית ממליצה לך להתחיל לכתוב בצורה מקצועית (אולי שירה?) אני נפעמת כל שבוע מחדש...

    השבמחק
  2. מירי יקירתי- תודה רבה! אני כ"כ שמחה שאת עוקבת ונהנית מהכתיבה ומהתמונות, וגם מצליחה לקבל השראה. זה מחמיא לי ביותר... נשיקות!

    השבמחק
  3. השמלה מאוד יפה, וגם שילוב הצבעים בהחלט מקסים!
    לדעתי היית צריכה לשים מגפיים בצבע אחיד (חום) ללא דוג' כי יש לך כבר שמלה עם דוגמה...
    ותתחדשי על הבלוג, בהלחט מושקע ומעניין!
    אני כבר מלא זמן מתחבטת ביני לבין עצמי לגבי בלוג אבל אין לי זמן לזה לצערי... אולי בקיץ, בחופשה מהאוני' בתקווה שזה ימשך הלאה
    :)

    השבמחק
  4. שמלה מגניבה! ובכלל כל הצבעים האלו כל כך יפים ביחד, ללא ספק השראה מן הטבע!
    אגב מסרת כאן מידע ממש מעניין, לא הייתי מדמיינת לעצמי שישנו גוף שמחליט על אילו צבעים נלבש..
    הייתי מתה להגיע לשם בעצמי חח, נשמע לי מגניב לגמרי

    השבמחק
  5. אנונימי- תודה רבה! אני מסכימה איתך לגבי המגפיים, שעדיף חלקות ללא דוגמא, אני מתכננת לרכוש כאלה בקרוב. גם אני התלבטתי רבות לפני פתיחת הבלוג, בשל חוסר בזמן, אבל בסוף האהבה שלי לבגדים ואופנה הכריעה את המצב ואני ממש מאושרת מזה. אם זה בוער בך- לכי על זה, וכבר תמצאי את הזמן להשקיע בו. הכל מתחיל בעשיית סדר עדיפות בחיים. בהצלחה ותמשיכי לעקוב...
    מרינה- תודה. שמחה שאהבת. האמת שגם אני הייתי שמחה להיות חלק מהגוף הזה...

    השבמחק
  6. האמת היא שאני לגמרי שכחתי מהחג הזה השנה וזה קצת חבל. הייתי מאוד שמחה לנטוע עץ. אולי בשנה הבאה.
    אהבתי את הסוודר הירקרק, מאוד חמוד לך צבעים בהירים.

    השבמחק
  7. אני אוהבת את האופן שבו את לובשת מקושקש ולא נראית כמו טיילת שנפלטה אל החוף בסיני :)

    השבמחק
  8. ספי- האמת שאני מבינה אותך, די קל לשכוח מהחג הזה. למזלי, הילדים שלי מזכירים לי אותו בכל שנה עם השתילים הקטנים שהם מביאים הביתה. ברוכה הבאה, ותודה על התגובה.
    נעלולה- שלום גם לך..ותודה! הדימוי שלך בהחלט מעניין. לפעמים יוצא לי להתלבש מקושקש ולבחון את גבולות הטעם הטוב. לפעמים זה מצליח...

    השבמחק
  9. בובי,
    הז'קט אכן הורס, האמת שיש לי שניים חתיכיים ביותר בארון, אחד וינטג' שהיה של אמא שלי כשהיא היתה צעירה.. באפור מלוכלך כזה במראה גברי ואחד שחור מחוייט כזה שקניתי מזמן וכמובן שאני שומרת אותם,
    חבל שדווקא עכשיו כשהם באופנה אני לא יכולה ללבוש אותם יותר...
    תמשיכי להדליק אותי בבלוגים המגניבים שלך
    מתגעגעת כבר לימי הלימודים
    נשיקות
    שיר

    השבמחק
  10. ולחשוב שפעם חשבתי שהשמלה הזאת של מנקה/נני....
    פשוט מהממת, וכל מילה נוספת מיותרת!!!

    אהבתי גם את הקישור לטו בשבט, ואפרופו חגים, מחכה כבר לתמונות עם תחפושת כמו שבהחלט רק את יודעת לעשות :-)

    נ.ב השכלתי בנוגע ל-ICA, מגניב!!
    נופר

    השבמחק
  11. שיר אהובתי- גם אני כבר מתגעגעת, נפגשות בקרוב.. בקשר לג'קטים, את עדיין יכולה לנסות ללבוש אותם מעל חולצות צמודות שיבליטו את הבטן המתעגלת שלך בגלל התינוקי..
    נופר- אני אכן זוכרת את תגובתך כשראית את השמלה לראשונה. אגב, באמת קוראים לסגנון של השמלה הזו- שמלת אחות, שאני לגמרי מאוהבת בו. בקשר לפורים, גם אני כבר מחכה, אבל טרם ארגנתי תחפושות לי ולעודד. יש לך רעיונות?

    השבמחק